Otthon+

Felhasználási Feltételek

I. Általános rendelkezések
I/1. Az Üzemeltető adatai
Az Otthon+ mobil alkalmazást és a kapcsolódó háttérszolgáltatást a Fővárosi Vízművek Zártkörűen Működő Részvénytársaság (székhely: 1138 Budapest, Váci út 182., cégjegyzékszám: 01-10-042451, továbbiakban: Üzemeltető) üzemelteti.

I/2. A felhasználó
Felhasználó minden olyan személy, aki az Otthon+ mobil alkalmazást letölti, abban az adatai alapján regisztrál, és annak szolgáltatásait igénybe veszi.

I/3. A Felhasználási Feltétel hatálya és módosítása
Jelen Felhasználási Feltétel hatálya az Üzemeltető jelen mobil alkalmazáshoz (továbbiakban: Alkalmazás) kapcsolódóan nyújtott szolgáltatásaira terjed ki. A Felhasználási Feltétel módosításának jogát az Üzemeltető fenntartja. Az Üzemeltető kérésre tájékoztatja a felhasználókat a korábbi módosításokról.

I/4. Az Alkalmazás célja
Az Alkalmazás elsődlegesen a Felhasználók által közölt adatok alapján a Felhasználók által igénybe vett közüzemi szolgáltatások viszonylatában vízmérő állással kapcsolatos adatgyűjtési és adatkezelési feladatokat végez. A regisztrált felhasználó részére nyújtott szolgáltatás keretében történő adatok kezelésnek célja, hogy az Alkalmazás segítségével az érintett felhasználó közvetlenül tudjon fogyasztási adatot szolgáltatni az Üzemeletető részére, illetve a Felhasználó hozzáféréssel bírjon fogyasztási és számlázással kapcsolatos információkhoz. A közszolgálati jogviszony általános érvényű szabályozása tekintetében irányadó szabályokat az Üzemeltető Üzletszabályzata tartalmazza.

II. Az Alkalmazás felületének működése
II/1. Regisztráció
Regisztrációhoz szükséges megadni a vezetéknevet és keresztnevet, e-mail címet és egy jelszót. A megadott e-mail címre érkezik egy megerősítő levél, amiben egy linkre kattintva kell a regisztrációt megerősíteni.

II/2. Mérők regisztrálása
1. Első lépésként egy címet kell felvenni a Címeim pontban, ahol a mérő található. A címnek nevet is lehet adni, pl.: otthon, lakás, munkahely, nyaraló.
2. Második lépésként Szolgáltatásaim pont alatt kell a mérőt regisztrálni. Meg kell adni az alábbi adatokat:

  1. Cím (a címek közül felvettekből kiválasztani)
  2. Szolgáltató
  3. Készülékhely
  4. Gyáriszám
  5. Mérő megnevezése (itt adhat egy nevet a mérőnek)
Sikeres regisztráció esetén az alkalmazásba letöltődnek az alábbi adatok: Amennyiben az adott ingatlanon több mérő is található, akkor az összes mérő automatikusan letöltődik alkalmazásba a fenti adatokkal. Több mérő esetén a Mérő szerkesztés pontban nevezheti át a mérőit.

II/3. Frissítések
A vízmérő(k)re vonatkozó adatok (gyáriszám, mérőállás, diktálási időszak kezdete és vége) napi szinten frissítésre kerülnek. Így az Üzemeletető által, vagy a felhasználó által más csatornán rögzített mérőállás másnap letöltésre kerül az alkalmazásba. Mérőcsere esetén a mérőcsere felvezetését követően a gyári szám és a beszerelési mérőállás is frissítésre kerül.
Amennyiben a Szolgáltatónál a regisztrált mérő felhasználó változás miatt átírásra kerül, akkor a mérő regisztrációja a korábbi felhasználónál megszűnik.

II/4. Mérőállás diktálás
A diktálási időszak kezdetét az alkalmazás kijelzi, illetve amint a diktálási időszak megkezdődik a diktálási lehetőség a Teendők menüpontban is megjelenik.
Az alkalmazáson belül lehetősége van a Fővárosi Vízművek Zrt. számára mérőállást beküldeni, kizárólag az alkalmazásban jelzett diktálási időszakban és csak egy alkalommal. Diktálási időszakon kívül és a diktálási időszakban is lehetősége van egynél többször mérőállást feljegyezni, ami kizárólag az alkalmazásban kerül tárolásra. Diktálási időszakon belül az először rögzített mérőállás automatikusan továbbításra kerül a Szolgáltató felé.
A mérőálláshoz, annak megerősítése érdekében, a fénykép csatolása kötelező. A képfelvételnek megfelelő minőségűnek, a mérőállás és gyári szám felismerését biztosítania kell.
Ha a feltöltött kép minősége nem megfelelő, nem támasztja alá a bediktál mérőállást, akkor az Üzemeltető helyszíni ellenőrzést kezdeményezhet.

II/5. Korábbi mérőállások megtekintése
A korábbi mérőállásaim pont alatt láthatja a Felhasználó a rögzített mérőállásokat. Itt színek jelzik a mérőállások státuszát.
II/6. Üzenet küldés
Az alkalmazásból lehetősége van az Üzemeltető számára üzenetet küldeni, mely üzenet e-mail formában kerül továbbításra. Megkeresésére a válasz szintén e-mailben érkezik a regisztrációkor megadott e-mail címre.

II/7. Ügyfélszolgálat keresése
Az alkalmazáson belül az Ügyfélszolgálat pontban lehetőség van engedélyezni a hozzáférést az eszköz földrajzi helyéhez, és azt követően az alkalmazás megjeleníti a közelben található ügyfélszolgálati irodát, annak címét, az eszköz földrajzi helyéhez viszonyított távolságát. Az engedélyezett földrajzi koordinátákat az alkalmazás más célra nem használja fel.

II/8. Felhasználó, regisztráció törlése
Az alkalmazás eszközről való törlése nem vonja maga után a regisztráció törlését is, illetve a regisztráció törlése nem vonja maga után az alkalmazás eszközről való törlését, ezt a felhasználónak külön-külön kell elvégeznie.
A Felhasználónak az alkalmazáson belül a „Beállítás” menüpont alatt van lehetősége a regisztrációjának törlését kezdeményezni (törléshez való jog), az alkalmazáson kívül az Üzemeltető hivatalos elérhetőségén keresztül. A regisztráció törlése esetén az alkalmazásban található összes adat törlődni fog.
Amennyiben az Üzemeletetőnél a regisztrált mérő esetében felhasználó változás miatti átírásra kerül sor, akkor a mérő regisztrációja a korábbi felhasználónál megszűnik.

II/9. Felhasználói adatok módosítása
Az alkalmazás „Beállítás” menüpont alatt a „Felhasználói adatoknál” van lehetőség a regisztrációnál megadott vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, jelszó módosítására (helyesbítéshez való jog).

II/10. Értesítések
Az Üzemeltető az alábbi értesítéseket küldi a Felhasználónak az e-mail címére és az alkalmazáson belül:
Az e-mailben történő értesítés az Alkalmazáson belül a „Beállítások” pontban kikapcsolható.

III. A felhasználókra irányadó szabályok
III/1. A felhasználó kötelességei és felelőssége
A felhasználó köteles adatai megadása során kellő gondossággal eljárni. Az Üzemeltető nem tehető felelőssé azért a kárért, amely abból eredt, hogy a felhasználó adatai védelméről nem megfelelően gondoskodott. A felhasználó az Alkalmazást csak saját felelősségére használhatja. Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a felhasználót az Alkalmazás használata során ért olyan károkért, kellemetlenségekért, amelyek abból adódtak, hogy a felhasználó az Alkalmazás használata során nem a kellő körültekintéssel járt el.
A felhasználó köteles az Alkalmazás használata során tisztességesen, mások jogainak és érdekeinek szem előtt tartásával eljárni. A felhasználó köteles tiszteletben tartani a hatályos jogszabályokat, és a használat során köteles tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely jogellenes, vagy amely mások érdekeit sérti. A felhasználó köteles tartózkodni minden olyan obszcén, trágár, illetve egyéb olyan kifejezéstől, megnyilatkozástól, amely alkalmas arra, hogy másokban megbotránkozást keltsen.
A felhasználó köteles a vízmérőről készült fényképet úgy elkészíteni, hogy az kizárólag a vízmérőt és közvetlen környezetét tartalmazza. Az Üzemeltető nem vállal felelősséget, ha a felhasználó az Alkalmazás használata során olyan fényképeket tölt fel, ami mások érdekeit, személyes jogait sérti.
Valamennyi felhasználó köteles tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely az Alkalmazás rendeltetésszerű használatát akadályozza, vagy amely az Üzemeltető érdekeit sérti. Ezen belül a felhasználó köteles különösen:

A felhasználók a regisztráció során csak saját személyes adataikat adhatják meg. Más személyek adatainak megadása jogellenes adatkezelésnek minősül, amelynek a külön jogszabályokban meghatározott következményei lehetnek. Más személyes adataival való visszaélés esetén az Üzemeltető az eljáró hatóságoknak segítséget nyújt a jogsértés feltárása, a jogsértést elkövető azonosítása érdekében. Jelen pontban írt korlátozások az Alkalmazás valamennyi felhasználójára vonatkoznak.

III/2. Eljárás a szabálysértő felhasználókkal és felhasználókkal szemben
Amennyiben a felhasználó a jelen Felhasználási Feltételekben foglaltakat, vagy jogszabályban foglaltakat megszegi, az Üzemeltető a felhasználó regisztrációját törölheti. Ebben az esetben a felhasználó regisztrációja megszűnik, és a jövőben az Alkalmazás szolgáltatásait nem veheti igénybe. Amennyiben a felhasználó magatartása alapján hatósági, bírósági eljárásnak van helye, az Üzemeltető a felhasználó azonosításához szükséges adatait, továbbá a jogsértésre vonatkozó adatokat a regisztráció törlésétől független tárolhatja, és az eljáró szerveknek átadhatja. Amennyiben a felhasználó harmadik fél jogait sérti, és ezen harmadik fél eljárás kezdeményezésére jogosult, az Üzemeltető az adatokat a harmadik félnek átadhatja, amennyiben a harmadik fél az ehhez fűződő jogos érdekét bizonyítja.

IV. Üzemeltető felelősségének kizárása
IV/1. A szolgáltatás folyamatossága
Az Üzemeltető vállalja, hogy minden tőle elvárható intézkedést megtesz a szolgáltatás zavartalansága és folyamatossága érdekében. Az Üzemeltető nem szavatolja az Alkalmazás elérésének szünetmentességét, nem tehető felelőssé továbbá a szolgáltatás felfüggesztéséért vagy megszüntetéséért. Az Üzemeltető az Alkalmazás működése során előálló esetleges zavarok, működési problémák elhárítására törekszik, azokért azonban felelőssé nem tehető. Az Üzemeltető a felhasználók magatartásáért felelősséget nem vállal.

V. Egyéb rendelkezések
Az alkalmazásban történő regisztráció során a Felhasználó köteles megismerni jelen Felhasználási Feltételek rendelkezéseit, a regisztráció kizárólag jelen Felhasználási Feltételek és az Adatkezelési tájékoztató elfogadása esetén válhat érvényessé.

Adatkezelési tájékoztató

1. Bevezetés
Fővárosi Vízművek Zártkörűen Működő Részvénytársaság (székhely: 1138 Budapest, Váci út 182., cégjegyzékszám: 01-10-042451, továbbiakban: Társaság/Adatkezelő) kiemelt figyelmet fordít arra, hogy tevékenysége megfeleljen a hatályos jogszabályi követelményeknek, különösen a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 Rendeletének (általános adatvédelmi rendelet) (továbbiakban: Rendelet).
Az Adatkezelő jelen Adatkezelési tájékoztatóval (továbbiakban: Tájékoztató), illetve a hozzá kapcsolódó belső szabályzatokban foglaltakkal kívánja biztosítani az adatkezelési tevékenységének átláthatóságát, egyúttal tájékoztatni az alkalmazás áruházakból letölthető Otthon+ alkalmazás által nyújtott ügyintézési lehetőségeket igénybe vevő felhasználókat (továbbiakban: Érintettek) az őket megillető információs önrendelkezési jog adta lehetőségeikről.
Jelen Tájékoztató hatálya az Adatkezelő jelen Otthon+ mobil alkalmazásához (továbbiakban: Alkalmazás) kapcsolódóan nyújtott szolgáltatásaira és adatkezeléseire terjed ki. A közszolgáltatási szerződéssel összefüggő adatkezelésről szóló további tájékoztatás az Adatkezelő központi honlapján érhető el (https://www.vizmuvek.hu/hu/jogi_nyilatkozat/adatkezelesi_tajekoztato).

2. Adatkezelés elvei
Az adatkezelés során az Adatkezelő a jóhiszeműség és a tisztesség követelményeinek megfelelően, az Érintettekkel együttműködve köteles eljárni, valamint az Érintettek számára átlátható módon igyekszik végezni adatkezelési tevékenységét. (jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság elve)
Személyes adat gyűjtését az Adatkezelő csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból végzi és Adatkezelő az Érintettek adatait a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztatóban meghatározott célokkal összeegyeztethető módon kezeli. Az Adatkezelő törli a személyes adatot minden olyan esetben, amikor az adatkezelés célja megszűnt, és törvényi kötelezettség, vagy jogos érdek nem áll fenn az adat további tárolásával, kezelésével kapcsolatban. (célhoz kötöttség elve)
Az Érintett által megadott személyes adatok az adatkezelés céljának elérése érdekében relevánsak és Adatkezelő gondoskodik arról, hogy az általa kezelt személyes adatok körét a szükségesre korlátozza. Adatkezelő nem kezel olyan adatot, amely az adatkezelés céljának eléréséhez szükségtelen. Ezen kívül minden olyan esetben törekszik az Adatkezelő az adatkezelés minimalizálására, amennyiben ezt az informatikai rendszerek és az adatkezelés céljának eléréséhez fűződő érdeke engedi. (adattakarékosság elve)
Az Adatkezelő minden ésszerű intézkedést igyekszik megtenni annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul törölje vagy helyesbítse az Érintett kérése alapján, amellyel gondoskodik az adatok naprakészen tartásáról. (pontosság elve)
Az Adatkezelő törlési határidőket állapít meg annak biztosítása érdekében, hogy a személyes adatok tárolása a szükséges időtartamra korlátozódjon. (korlátozott tárolhatóság)
Az Adatkezelő a személyes adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen. (integritás és bizalmas jelleg)
Az Adatkezelő a tudomány és technológia aktuális állása és a megvalósítás költségei, továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint az Érintettek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével - mind az adatkezelés módjának meghatározásakor, mind pedig az adatkezelés során olyan megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre, amelyek célja egyrészt az adatvédelmi elvek, másrészt a Rendeletben foglalt követelmények teljesítése és az Érintettek jogainak védelméhez szükséges garanciák beépítése az adatkezelési folyamatába. (elszámoltathatóság elve)

3. Az adatkezelés célja
Az adatkezelésnek célja, hogy az Alkalmazás segítségével az Érintett közvetlenül tudjon fogyasztási adatot szolgáltatni az Adatkezelő részére, illetve az Érintett hozzáféréssel bírjon fogyasztási és számlázással kapcsolatos információkhoz. Az Alkalmazás további célját jelenti a szolgáltatások nyújtása, Érintett azonosítása, Érintettel való kapcsolattartás, Alkalmazás elemzése, fejlesztése.

4. Az adatkezelés jogalapja
Az Alkalmazás adatkezelésének jogalapja az Érintett hozzájárulása (Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az Érintett a hozzájárulását bármikor visszavonhatja az alkalmazás „Beállítás” menüpontja alatt található „Felhasználó törlése” almenüpontot kiválasztásával és megerősítésével, valamint az Adatkezelő hivatalos elérhetőségein keresztül indított megkeresésével.
Az Alkalmazásban kitöltésre, illetve feltöltésre kerülő fogyasztási adatok, illetve vízmérőről készült fényképek, valamint az Üzemeletető felé intézett megkeresések az Adatkezelő központi nyilvántartásába kerülnek be, amely adatkezelésre a szerződéses jogalap (Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont) vonatkozik. Az Alkalmazás Érintett eszközéről történő törlését követően a fenti adatok az Adatkezelő központi nyilvántartásában maradnak.

5. A kezelt adatok köre
Az Adatkezelő az Érintettek következő adatait kezel(het)i:

Az Adatkezelő az Érintettek által beazonosított vízmérők alábbi adatait teszi elérhetővé az Alkalmazásban:

6. Az adatkezelés időtartama
Főszabály szerint az Adatkezelő az Alkalmazásban megadott személyes adatokat a regisztráció törléséig kezeli.
Az Alkalmazásban feltöltésre kerülő fogyasztási adatokat, a vízmérőkről készült fényképeket, az Adatkezelőhöz intézett megkereséseket az Adatkezelő a szerződéshez kapcsolódó utolsó számviteli bizonylat kiállításának évét követő 8 évig (számvitelről szóló 2000.évi C. törvény 169.§) őrzi meg.

7. Adatbiztonság
Az Adatkezelő minden tőle elvárható szükséges intézkedést megtesz az adatok biztonsága érdekében, gondoskodik azok megfelelő szintű védelméről, a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés megakadályozásáról. Az Érintett személyes adataihoz az Adatkezelőnek csak azon munkavállalói férhetnek hozzá, akiknek annak megismerése az adott ügy elvégzéséhez elengedhetetlenül szükséges, valamint akiknek munkaköri leírásába tartozik a minőség-ellenőrzés, munkavállaló ellenőrzése.
Az Adatkezelő a személyes adatok kezeléséhez olyan informatikai eszközöket választ ki, amelyek garantálják, hogy a kezelt adat csak az arra feljogosítottak számára legyen hozzáférhető (rendelkezésre állás), az adat hitelessége biztosított (adatkezelés hitelessége), a változatlansága igazolható (adatintegritás), illetve jogosulatlan hozzáférések ellen védett (adat bizalmassága) legyen.
Az Adatkezelő az adatok biztonságáról megfelelő szervezési intézkedésekkel is gondoskodik. Az Alkalmazást és a kapcsolódó háttérszolgáltatást kizárólag az Adatkezelő üzemelteti.
Az Adatkezelő adatvédelmi incidens bekövetkezése esetén – kivéve, ha az nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve - indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb 72 órán belül tájékoztatja az Érintettet, és a felügyeleti hatóságot (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) az adatvédelmi incidensről. Az Adatkezelő az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, a felügyeleti hatóság tájékoztatása, valamint az Érintett tájékoztatása céljából nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az incidenssel érintett személyes adatok körét, az érintettek körét és számát, az incidens időpontját, körülményeit, hatásait, az elhárítására megtett intézkedéseket.

8. Jogok és jogorvoslatok
Jogok Magyarázat
Tájékoztatás és a személyes adatokhoz való hozzáférés Az Érintettnek joga van ahhoz, hogy az Adatkezelő által tárolt személyes adatait és a kezelésükkel kapcsolatos információkat megismerhesse, ellenőrizze, továbbá jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz hozzáférést kapjon.
Személyes adatok helyesbítéséhez, kiegészítéséhez való jog Az Érintettnek joga van ahhoz, hogy megkeresse az Adatkezelőt a pontatlan adatok indokolatlan késedelem nélküli helyesbítése érdekében.
Adatkezelés korlátozáshoz való jog Az Érintettnek joga van ahhoz, hogy kérje az Adatkezelőtől adatai kezelésének korlátozását, ha:
  • az Érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát,
  • az adatkezelés jogellenes, és az Érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását,
  • az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az Érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez,
  • az Érintett tiltakozik az adatkezelés ellen: ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az Érintett jogos indokaival szemben.
Törléshez (elfeledtetéshez) való jog Az Érintettnek joga van ahhoz, hogy kérje az Adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok indokolatlan késedelem nélküli törlését, ha a meghatározott indokok valamelyike fennáll:
  • a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat az Adatkezelő gyűjtötte vagy más módon kezelte
  • Érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja,
  • az Érintett saját helyzetével kapcsolatos okokból tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs jogszerű ok az adatkezelésre,
  • a személyes adatokat az Adatkezelő jogellenesen kezeli.
Az Érintett a törléshez, elfeledtetéshez való jogával nem élhet, ha az adatkezelés szükséges
  • véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
  • népegészségügy területét érintő közérdek alapján;
  • a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, amennyiben a törléshez való jog gyakorlása lehetetlenné tenné vagy komolyan veszélyeztetné ezt az adatkezelést; vagy
  • jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
Adathordozhatósághoz való jog Az Érintettnek jog van ahhoz, hogy megszerezhesse, a továbbiakban felhasználhassa az Adatkezelő rendszerében megtalálható, az Érintett által átadott „saját” adatait, saját céljaira. Minden esetben az Érintett által átadott adatokra korlátozódik a jogosultság, egyéb adatok hordozhatóságára (pl.: statisztikák) nincs lehetőség
Tiltakozás személyes adatok kezelése ellen Az Érintettnek joga van ahhoz, hogy bármikor tiltakozzon személyes adatainak kezelése ellen.

Az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, bármely kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja az Érintett a hozott intézkedésekről.
Az Érintett az adatvédelemmel összefüggő általános kérdéseivel közvetlenül az Adatkezelő adatvédelmi tisztviselőjéhez is fordulhat: Gróf Károly telefonszám: 06 1 465 2400; e-mail: adatvedelem@vizmuvek.hu; Levelezési cím: Fővárosi Vízművek Zrt. 1397 Budapest, Pf. 512.
Az Érintett személyes adatainak az Adatkezelő általi kezelésének jogszerűsége kapcsán a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (rövidítve: NAIH; székhelye: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c., postacím: 1534 Budapest, Pf.: 843, honlap: www.naih.hu, telefon: +36 (1) 391-1400, fax: +36 (1) 391-1410, központi e-mail cím: ugyfelszolgalat@naih.hu) eljárását kezdeményezheti, illetőleg a lakóhelye szerinti törvényszékhez fordulhat („jogorvoslathoz való jog”).

8. Egyéb rendelkezések
Az Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy jelen Adatkezelési Tájékoztatót az Érintettek Alkalmazáson keresztül történő előzetes értesítése mellett egyoldalúan módosítsa.

Kelt: Budapest, 2020.01.30.